• Wij kunnen onze klanten nu zo makkelijk mogelijk energielabels aanbieden.
    Chris Baars, CEO Enven
  • Welke investeringen in digitale oplossingen dan de juiste zijn? Indicia hielp ons dat te bepalen. Het resultaat mag er zijn. De nieuwe site en de boekingsportal zijn nu 6 maanden live en we zien de conversiepercentages elke maand meer en meer groeien.
    Chris Baars, CEO Enven
  • Indicia’s creatieve ideeën met respect voor onze eigen ondernemersvisie ervaren wij als zeer inspirerend.
    Chris Baars, CEO Enven

Weten welke investeringen gaan renderen

De rasondernemers van energielabelleverancier Enven zijn super kritisch als het op business cases aankomt. En stellen zichzelf steeds de vraag: welke investeringen gaan renderen? Om verdubbeling van hun energielabelverkoop te realiseren, was investeren in online toepassingen noodzaak.

“Zonder automatisering is efficiënte inzet van human resources, de beste services voor onze klanten en meer leadsgeneratie een utopie”, vertelt Enven CEO Chris Baars. “Welke investeringen in digitale oplossingen dan de juiste zijn? Indicia hielp ons dat te bepalen. Het resultaat mag er zijn. De nieuwe site en de boekingsportal zijn nu 6 maanden live en we zien de conversiepercentages elke maand meer en meer groeien.”

Scherpe discussie over de business case

“Indicia’s multidisciplinaire team van branding strategen, marketing automation-specialisten en developers heeft een scherpe discussie met ons gevoerd over onze business case. Hoe kunnen we zo hard mogelijk groeien qua klanten en medewerkers? En hoe maken we het proces rondom energielabels en verduurzamingsadviezen voor onze klanten zo makkelijk mogelijk?

Het combineren van onze vak- en marktkennis met Indicia’s brede blik op online mogelijkheden, heeft ons absoluut geholpen de juiste keuzes te maken”, vertelt Chris. “Eén zo’n eyeopener was bijvoorbeeld dat we naast het portal voor efficiëntere bedrijfsvoering en een uitgekiende marketingstrategie, ook echt aan de slag moesten met het neerzetten van een sterk employer brand voor de realisatie van onze groeiambities.”

Neem een kijkje bij Indicia

Doorgroeien naar 5000 gevulde slots per maand

“Indicia heeft kritisch gekeken naar de oorspronkelijke positionering en Brand Strategy van Enven. De marketingexperts brachten onder andere de leadfunnel in kaart, hoeveel conversies er nodig zijn om doelstellingen te halen en welke budgetten daarbij komen kijken”, vertelt Chris. “Daardoor werd duidelijk dat onze website een upgrade nodig had om onze doelstellingen te kunnen realiseren. De site staat nu ruim een half jaar en functioneert als één stabiele omgeving waarin we onze klanten volgen en van dienst zijn.”

Wij staan voor
  • Eén stabiele, gebruiksvriendelijke omgeving om klanten van dienst te kunnen zijn. Eén stabiele, gebruiksvriendelijke omgeving om klanten van dienst te kunnen zijn.
  • Eén stabiele, gebruiksvriendelijke omgeving om klanten van dienst te kunnen zijn. Eén stabiele, gebruiksvriendelijke omgeving om klanten van dienst te kunnen zijn.

Fase 1: Nieuwe positionering en HubSpotwebsite

Als eerste gingen we samen aan de slag met het merk Enven en de website. Indicia hield diverse sessies met medewerkers en het management van Enven om te achterhalen waarom het bureau doet wat het doet. Het resultaat? Een sterke merkpositionering en een fris logo. Ook realiseerde Enven zich dat ze meer aandacht moesten besteden aan employer branding en vacatures. Ondertussen bouwde Indicia volop aan de nieuwe website in het marketing automation platform HubSpot. Daardoor beschikt Enven over één omgeving waarin ze hun klanten kunnen volgen en van dienst kunnen zijn; van eerste contact tot en met sales en support. Bovendien heeft de website een speciale plek voor ‘Werken bij Enven’ gekregen, zodat de HR-afdeling van het bureau actief nieuwe collega’s kan werven.

Naast het optuigen van een geoliede marketingmachine rolde Indicia in de eerste fase ook een portal uit die de bedrijfsvoering van Enven veel efficiënter maakt. Klanten kiezen via het portal zelf slots waarna op de achtergrond automatisch een beschikbare adviseur wordt ingepland. Zo stuurt Enven met een beperkt planningsteam alle adviseurs gemakkelijk en efficiënt aan. In een later stadium verzorgt Enven via deze portal ook de financiële afwikkeling met klanten.

Fase 2: leadgeneratie groeit elke maand

Fase 1 duurde slechts vier maanden en resulteerde in een nieuwe merkpositionering, een Hubspot-website en de basisfunctionaliteiten van het portal. Daarmee zet het adviesbureau zichzelf professioneel in de markt en monitoren medewerkers alle klantactiviteiten vanuit één HubSpotomgeving.

Door advertenties uit te zetten op diverse online kanalen en deze continu te optimaliseren, komt Enven steeds dichterbij de doelstellingen. Op naar de 5.000 slots per maand. Chris is enthousiast: “We zijn zeer te spreken over het resultaat dat er tot nu toe geboekt is. Het geeft ons alle vertrouwen in een langdurige en wederzijdse samenwerking.”

Een greep uit onze diensten
  • /01 Dashboard
    /02 HubSpot
    /03 Intranet
    /04 Marketing Automation
    /05 Performance analyse
    /06 Portal
    /07 Website
    /08 Service Automation
    /01 Dashboard
    /02 HubSpot
    /03 Intranet
    /04 Marketing Automation
    /05 Performance analyse
    /06 Portal
    /07 Website
    /08 Service Automation
  • /01 Dashboard
    /02 HubSpot
    /03 Intranet
    /04 Marketing Automation
    /05 Performance analyse
    /06 Portal
    /07 Website
    /08 Service Automation
    /01 Dashboard
    /02 HubSpot
    /03 Intranet
    /04 Marketing Automation
    /05 Performance analyse
    /06 Portal
    /07 Website
    /08 Service Automation