• “Wij zijn ontzettend tevreden over het team van AWVN-collega’s en Indicia. Personele wisselingen aan beide kanten zijn heel goed opgevangen. Er is sprake van fijne en gelijkwaardige samenwerking.”
    Nicole, Product Owner AWVN
  • “Indicia’s Online Concepts team is flexibel, respecteert onze ideeën en werkt op een ontspannen manier samen. Echt een goede digital partner.” “Indicia’s Online Concepts team is flexibel, respecteert onze ideeën en werkt op een ontspannen manier samen. Echt een goede digital partner.”
    Nicole, Product Owner AWVN
Resultaat
Een verbeterde site voor AWVN
13.8

%

Nieuwe bezoekers
24

%

Langere websitebezoeken
37
Thema's op de website

Verbeterde pagespeed, strakke structuur en een goed design

“We worden beter gevonden in Google. De pagespeed is, met een score van 90 op een schaal van 100, ontzettend verbeterd. En ik krijg intern veel positieve reacties op de structuur en het design van de site,” vertelt Nicole (Product Owner AWVN) enthousiast. “De lancering van de nieuwe AWVN-site verliep helemaal volgens plan. Indicia is al lange tijd onze digital partner. En ook in dit project hebben we weer ervaren hoe fijn samenwerken het is met het Indicia’s Online Concepts Team.”

Benieuwd hoe jouw site beter kan?

Informatie makkelijk vindbaar voor de websitegebruikers van AWVN

AWVN had zelf al veel onderzoek en A/B-testen gedaan naar het functioneren van de oude site. "We zagen dat bezoekers te weinig doorklikten en dat de conversie beter kon. Onze oude site bevatte veel informatie, maar te versnipperd. Dat kwam doordat de content gegroepeerd was op communicatiemiddel: nieuwsbrieven, blogs, events. En ook al maakten we gebruik van links, carrousels en een uitgebreide zoekfunctie; de informatie werd onvoldoende gevonden", vertelt Nicole.

Publiek trekken en vasthouden op informatieve websites

Het businessmodel van AWVN is gericht op een groeiend aantal leden en conversies door de aanschaf van betaalde online tools. Publiek steeds opnieuw naar de site trekken en vasthouden is dus erg belangrijk voor AWVN. “Dat vroeg om een betere aansluiting bij inhoudelijke thema’s die voor werkgevers en HR-professionals relevant zijn” vertelt Nicole. “Door het pillar-page principe te koppelen aan inhoudelijke thema’s is informatie nu veel beter vindbaar en kan je makkelijk teruggaan naar het hoofdthema en de home. Ook het nieuwe, rustige design verduidelijkt de content en navigatie op de site. Allemaal facetten waarmee we onze bezoekers faciliteren om snel de informatie te vinden die ze zoeken.”

Slimme indexering om conversie te stimuleren

Om traffic en conversie verder te boosten, zette AWVN ook in op het verbeteren van de indexering van pagina’s. Door bestaande artikelen te redigeren in plaats van nieuwe artikelen te plaatsen, handhaaf je de al eerder behaalde indexering in Google. Aangevuld met meer conversiegericht schrijven en de verbeterde UI van de site, bevorderde dit de positie in Google én leidde het tot meer conversies. Dit waren belangrijke stappen, passend bij ANVW’s business doelen.

AWVN
  • Publiek trekken en vasthouden met een informatieve website die boeit Publiek trekken en vasthouden met een informatieve website die boeit
  • Publiek trekken en vasthouden met een informatieve website die boeit Publiek trekken en vasthouden met een informatieve website die boeit

Duizend artikelen migreren zonder overlast voor gebruikers

“Voor de ontwikkeling van de nieuwe site hebben we gewerkt met een component based-opzet,” vertelt Milou van Indicia’s Online Concepts team. “Ik ben heel trots op de manier waarop het team de migratie heeft opgepakt. De content van de oude site moest namelijk toegankelijk blijven voor gebruikers. Met behulp van de migratie en component based-opzet hebben we de bestaande content kunnen behouden en deze omgezet naar de nieuwe contentblokken. Door dit meteen in de eerste fase van het project te doen, kon AWVN ruim voor de live-omgeving al starten met het inrichten van de pillar pages, zonder dat de bezoeker hier last van had.”

  • /01 App
    /02 Dashboard
    /03 Datamanagement
    /04 Data analyse
    /05 Leadgeneratie
    /06 Performance analyse
    /07 SEO & SEA
    /08 Website
    /01 App
    /02 Dashboard
    /03 Datamanagement
    /04 Data analyse
    /05 Leadgeneratie
    /06 Performance analyse
    /07 SEO & SEA
    /08 Website
  • /01 App
    /02 Dashboard
    /03 Datamanagement
    /04 Data analyse
    /05 Leadgeneratie
    /06 Performance analyse
    /07 SEO & SEA
    /08 Website
    /01 App
    /02 Dashboard
    /03 Datamanagement
    /04 Data analyse
    /05 Leadgeneratie
    /06 Performance analyse
    /07 SEO & SEA
    /08 Website