Langdurige samenwerking leidt tot explosieve groei

Al 12 jaar ontwerpt, beheert en onderhoudt Indicia Boodschappen.nl. De vindbaarheid en het aantal bezoekers is in die tijd explosief gegroeid. Boodschappen.nl is – net als het gelijknamige magazine – een concept van Superunie, de inkooporganisatie voor dertien supermarktformules. Het magazine heeft een oplage van bijna 2 miljoen per maand. De inkooporganisatie had de ambitie om meer uit Boodschappen.nl te halen, qua bereik, bekendheid en verkoop van producten in de winkel. Voor Indicia een smakelijke uitdaging, samen met partner iMediate.

Geweldig vindbaar, dat is logisch toch?

Indicia ondersteunt Superunie al sinds 2005 met de zoekmachinestrategie, de interface en de intelligentie achter Boodschappen.nl. We zijn daarbij altijd gebrand op het resultaat: de website moet minstens zo succesvol zijn als het magazine. Daar zijn we in geslaagd, want door de betere indexatie in Google en het aantrekkelijke design van de website, is het aantal bezoekers explosief gegroeid. We onderhouden de website en zorgen ervoor dat deze altijd gebruikmaakt van de nieuwste ontwikkelingen. Dat geldt ook voor de exposure via zoekmachines; die is altijd optimaal.

Website van Boodschappen
Website van Boodschappen
Laptop met website van Boodschappen
Laptop met website van Boodschappen
Twee telefoons met de website van Boodschappen
Twee telefoons met de website van Boodschappen

De cijfers

> 5M
Jaarlijkse bezoekers
10+
Servers in een cluster
15 jr
Vruchtbare samenwerking
< 1s
Responsetijd
Twee kleine kinderen die samen koekjes aan het bakken zijn

De website verlaten? Waarom zou je

Samen met iMediate, die verantwoordelijk is voor het concept, het design en de content, streven we ernaar om een geweldige eerste indruk te maken. De look and feel is daarom helemaal afgestemd op de belevingswereld van kookliefhebbers. De recepten zijn overzichtelijk gepresenteerd, de interne zoekfunctie werkt als een trein en de foto’s van gerechten zorgen ervoor dat je direct trek krijgt. De website verlaten? Waarom zou je? Er zijn nog zoveel lekkere gerechten om te ontdekken! Daarnaast kunnen recepten bewaard, gedeeld en beoordeeld worden. Dé manier om de community rondom koken gestaag steeds verder te laten groeien.

“Kiezen. Klikken. Koken. Klaar.”
Boodschappen

Highlights

  • Een website die niet te missen is in Google
  • Aantrekkelijke content, gegoten in een gebruiksvriendelijke interface
  • Bezoekers die langer op de website rondkijken
  • Een betere conversie in de supermarkten van Superunie
  • Boodschappen.nl maakt altijd gebruik van de nieuwste technologische mogelijkheden

Vind je deze case interessant? Vraag een vrijblijvende sessie aan om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen!