Wat als jouw content de ultieme klantervaring is…?

Iedere organisatie beschikt over relevante content. Van video’s tot whitepapers, van blogs tot infographics. Door al die content te verzamelen in een contenthub creëer je een kennisplatform. Zo’n kennisplatform helpt lezers uit jouw doelgroep om op de hoogte te blijven van hun vakgebied en te anticiperen op kansen of ontwikkelingen in de markt. Jij positioneert jouw organisatie met een contenthub als thought leader. Je creëert loyale lezers (die zelfs klant kunnen worden). Daarnaast zorg je voor meer recurring business omdat je klanten bindt met kennis en inzichten. Bovendien dalen je aqcuisistiekosten omdat klanten zelf naar je toekomen. En je doelgroep? Die mist niets, is altijd op de hoogte en ontvangt alleen maar relevante informatie.

Door het toevoegen van narrowtargeting, CTA’s, slimme techniek en marketing automation weten wij de juiste bezoekers te bereiken en deze om te zetten in hoogwaardige leads.

 

“Met de content hub Hellocars slaan we in de automotivebranche als de eerste brug van de oude naar de nieuwe economie: van offline garage naar digitale showroom en online (zelf-) service. Dankzij de contentstrategie, social media inzet en marketing automation van Indicia komen leads uit zichzelf naar ons toe. Ook geeft het ons een heel duidelijk beeld van de wensen en eisen per lead, zodat we hen snel en naar wens kunnen helpen met de aanschaf en financiering van een auto.”

Wat is een contenthub?

Een contenthub is een online omgeving waarin content wordt gepubliceerd die aansluit op de interesses en behoeften van jouw doelgroep. Denk hierbij aan artikelen, whitepapers, eBooks, video’s, infographics, quizzen, onderzoeken, nominaties. Zo’n contenthub staat in de regel los van jouw eigen website.

Waarom een contenthub?

We gaan een tijdperk in waar ‘consumer obsession’ leidend is. Alles wat bedrijven doen, draait om de klant. Daarbij horen nieuwe salesmodellen die inspelen op sociale netwerken, engagement en kennisuitwisseling. Alleen op die manier kun je klanten blijven boeien en hun verwachtingen overtreffen. Dat doen we met inspirerende content en slimme techniek voor een excellente (online) service.

Wat levert een contenthub op?

Heel simpel: hoogwaardige leads. Wij zoomen via narrowtargeting in op niche-doelgroepen die in de oriëntatiefase zitten. Vanaf dat moment voorzien wij (aankomende) klanten gedurende de hele customer journey van relevante content, die precies past bij de fase waarom ze zich bevinden. De klant wordt loyaal aan het merk en dat betekent meer shares, positieve reviews en herhaalaankopen. Ook versterkt content je positie in zoekmachineresultaten. Wil je bovenaan staan in Google zonder te adverteren? Zorg dan voor ijzersterke content!

Door content te delen via narrowtargeting voorkom je ‘verspilde’ salesinspanningen en bereik je een hoge conversie. INDICIA Content Leaders loopt hierin voorop. Waar anderen zich nog focussen op het bereiken van de klant in de transactiefase, richten wij ons op de dialoog vanaf de fase daarvóór: de oriëntatiefase.

Wat betekent dat concreet?

  • Blijvend resultaat voor de lange termijn (in tegenstelling tot betaalde media)
  • Minder acquisitiekosten (paid media wordt earned media)
  • Hoogwaardige leads (minder verspilling op sales)
  • Recurring revenue (terugkerende klanten)
  • Hogere klantwaarde (meer up- en crosselling-mogelijkheden)
  • Gezien worden als autoriteit (leiderschap)

Meer content in huis dan je denkt

Vaak hebben bedrijven meer content in huis dan dat ze zelf weten. Ongeorganiseerde content noemen wij dat. Wij helpen graag om die content naar boven te halen, te structureren en waar nodig te vertalen. Op die manier maken we de content zo aantrekkelijk mogelijk en brengen we het materiaal in lijn met de strategie van jouw organisatie. Daarmee wordt jouw content een marketingkanaal. Een krachtig middel om nieuwe klanten binnen te halen en van je bestaande klanten fans te maken.

Heb je behoefte aan meer content? Dan helpen wij  je graag bij de creatie van nieuw materiaal. Dat kan van alles zijn: van blogs tot infographics en video’s. Laat ons een vrijblijvende inventarisatie doen!

Partner worden van een contenthub

Een contenthub wordt altijd ingericht rondom de customer journey – de klantreis – van een bepaalde doelgroep. We werken de buyer persona’s uit, beschrijven hun persoonlijke doelen en wat ze daarvoor moeten doen (jobs te be done). Rondom die doelen brengen we de pains en gains in kaart om te bepalen met welke content, producten en/of diensten wij de persona’s kunnen bedienen in alle fases van de reis die jouw klant maakt.

Dat betekent dat we meerdere partners nodig hebben om de doelgroep van relevante content te voorzien in elke stap van de customer journey. Bedrijven die partner worden, vullen op die manier elkaars propositie aan op één gezamenlijk platform: de contenthub. Zo hoeft jouw klant niet meer te zoeken en te shoppen, maar staat alles op één centrale plek!

Contenthub in de praktijk: Hellocars

Hellocars is hét platform voor informatie, handige tips en leuke weetjes over zakelijk rijden voor ZZP’ers en ondernemers in het kleinbedrijf. Welke (bedrijfs)auto past het best bij welk beroep? Hoe bereken je de leasekosten van je bedrijfsbus? Wat mag je zelf vertimmeren aan je leaseauto? Hoe zit het met de verzekering?

Toonaangevende partners uit de automotive branche geven samen antwoord op alle vragen. Elke partner diept onderwerpen uit die binnen zijn eigen expertisegebied liggen. Met Hellocars als contenthub genereren we online leads voor onze partners in de automotivebranche. Lees meer over de case Hellocars of bekijk de Hellocars contenthub.

Van Happen’s Content Hub ‘Alles over afval’

Van Happen Containers deelt wekelijks interessante artikelen met handige tips, inspiratie en weetjes over zakelijk afval voor klanten en prospects. Met dit contentproject genereren we awareness, bewustzijn en online leads voor Van Happen Containers. Ontdek de content van Van Happen Containers. Of lees meer over deze case.

Wel content, geen hubpartner

Voor klanten die behoefte hebben aan content, maar geen partner willen worden van een hub, leveren we ook content in projecten. Op basis van een contenstrategie en het bijbehorende contenplan creëren we materiaal op maat. Vervolgens plaatsen we deze content op de juiste website. Daarmee wordt je website beter vindbaar en krijg je meer autoriteit op het internet.