• We hebben nu een platform waarmee we inspelen op de wensen van onze klanten. En waarmee ze makkelijk vanuit elk filiaal bestellen.
    Martijn Giezen, CFO PSH Group
  • De koppeling van de PSH-shop met het internationale platform TecCom helpt onze groeiambities waarmaken.
    Martijn Giezen, CFO PSH Group
  • Zo eenvoudig als bestellen voor PSH-klanten nu is, zo krachtig is de API die communicatie tussen shop, ERP-systemen en website mogelijk maakt.
    Dennis van den Broek, Directeur Interactiv
  • Enorm waardevol dat we zowel het design als de backend bij Indicia konden onderbrengen.
    Martijn Giezen, CFO PSH Group

Een gebruiksvriendelijk platform voor mondiale groei

PSH, een toonaangevende leverancier van starters en dynamo’s, had één duidelijke opdracht: “Maak het bestellen van onze producten zo eenvoudig mogelijk voor onze klanten. En voor onszelf.”  De bestaande webshop voldeed niet aan de verwachtingen, waardoor bestellingen te traag werden verwerkt. Dankzij ons nieuwe platform, ontworpen vanuit een klantgericht perspectief, kan PSH nu veel sneller en efficiënter werken.

“De nieuwe webshop sluit goed aan bij onze complexe bedrijfsprocessen en groeiambities,” vertelt Martijn Giezen, CFO van PSH. “Ondanks de technische uitdagingen en kosten, hebben we nu een platform waarmee we efficiënt werken en inspelen op klantwensen. Indicia zette ons complexe eisenpakket om in een visueel aantrekkelijke en functionele site. En speelde flexibel in op veranderende wensen”.

Minder bestelbarrières

“Wat direct resultaat opleverde voor PSH was de snelle ontwikkeling van een API. Hierdoor vervielen meteen een aantal bestelbarrières,” vertelt Dennis van den Broek, directeur van Indicia Interactiv. “De API die communicatie tussen het ERP-systeem van PSH en haar klanten mogelijk maakt, vereenvoudigde het orderproces nog voor de ontwikkeling van de webshop was gestart.”

PSH: Mondiale leverancier van starters en dynamo's

Complexiteit eenvoudig beheerd

PSH levert meer dan 12.000 verschillende starters, dynamo’s, aircocompressorenn en aanverwante onderdelen van vele mondiale merken (Bosch, Valeo, Mahle) aan groothandelaren en koopgroepen. De distributie vindt plaats vanuit magazijnen in diverse landen. PSH heeft ook een eigen lijn voor haar producten. Deze complexe logistiek en transportkostenberekening waren uitdagend. Maar door de API-oplossingen werd deze complexiteit beheersbaar en beschikbaar in de API. Voor zowel PSH als hun klanten.

klantgerichte service
  • Hoe maak jij aankopen makkelijk voor jouw klanten? Hoe maak jij aankopen makkelijk voor jouw klanten?
  • Hoe maak jij aankopen makkelijk voor jouw klanten? Hoe maak jij aankopen makkelijk voor jouw klanten?

Fijne samenwerking met ERP-partner Abstract-IT

Voor de ontwikkeling van de nieuwe shop werkten we nauw samen met PSH’s ERP-partner Abstract-IT. “Deze samenwerking ervaarden we als professioneel en constructief,” vertelt Martijn. “Dankzij de goede communicatie met Abstract-IT konden we een hoogwaardige API ontwikkelen die de informatie-uitwisseling tussen shop, ERP-systemen en website soepel laat verlopen,” vult Dennis aan. “PSH haalt daardoor veel meer rendement uit hun ERP-systeem.”

Enorme rekenkracht

 

Gebruiksvriendelijkheid stond centraal bij de ontwikkeling van de webshop. Het platform biedt gebruiksvriendelijke functies, zoals het snel kunnen plaatsen van grote orders en het berekenen van transportkosten, zelfs over landsgrenzen heen. De krachtige backend met enorme rekenkracht, zorgt ervoor dat deze processen soepel verlopen. “We hebben nu een platform dat beter aansluit bij onze bedrijfsvoering, waardoor we efficiënter werken en beter inspelen op de wensen van onze klanten” (Martijn Giezen, CFO PSH Group).

Snellere orderverwerking met directe import van orderbestanden

 

Een belangrijke feature van het platform is de mogelijkheid voor groothandelaren om orderbestanden direct te importeren. Dit vervangt het tijdrovende proces van winkelwagentjes vullen en maakt het bestelproces efficiënter; telefonische orders zijn nu verleden tijd. “Naast een functionele shop en directe bestelmogelijkheden, verbreedde Indicia onze verkoopkanalen door een koppeling met het aftermarket platform TecCom. Ook deze integratie zorgt ervoor dat we onze producten efficiënter aanbieden. En helpt daarmee onze groeiambities waar te maken.”

  • /01 Datamanagement
    /02 AI-toepassingen
    /03 E-commerce
    /04 Portal
    /05 Content creatie
    /01 Datamanagement
    /02 AI-toepassingen
    /03 E-commerce
    /04 Portal
    /05 Content creatie
  • /01 Datamanagement
    /02 AI-toepassingen
    /03 E-commerce
    /04 Portal
    /05 Content creatie
    /01 Datamanagement
    /02 AI-toepassingen
    /03 E-commerce
    /04 Portal
    /05 Content creatie