Veel digitale marketeers zien hun chatbot vooral als digitale FAQ. Niet raar dat conversies achterblijven! Fouten in design, timing of integratie zorgen snel voor domme conversational pitfalls en lage chatbot conversie.

Een goede chatbot vraagt én luistert, identificeert koopsignalen én pakt door. Vermijd bijvoorbeeld te veel opties en richt de flow op snelle conversie. Bij een verbonden woonwinkel steeg de chatbot conversie met 20% na focus op duidelijke call-to-actions en menselijke opvolging.

Wij helpen graag
  1. 01 Analyseer waar het misgaat
    Loop het hele gesprek na op conversational pitfalls: waar haken klanten af? Optimaliseer hier met kleine aanpassingen voor maximale chatbot conversie.
  2. 02 Keep it short & relevant
    Focus je chatbot op één doel—zoals een afspraak of aankoop. Conversational pitfalls ontstaan snel als de bot afdwaalt en dus níet bijdraagt aan je chatbot conversie.
  3. 03 Integreer met je sales- en CRM-tools
    Maak van je bot een salesbuddy! Zo verhoog je niet alleen de chatbot conversie, maar voorkom je ook veelvoorkomende conversational pitfalls.