Campagnes & Conversie

Het internet biedt een enorm scala aan online toepassingen die ingezet kunnen worden als promotiekanaal voor organisaties. Een van de meest gebruikte toepassingen is een website. Een website staat echter al lang niet meer op zichzelf, maar is steeds vaker een onderdeel van een uitgebreide online strategie van organisaties.

Mix van kanalen

De tijd van enkel een boodschap verzenden is voorbij. Organisaties staan voortdurend in verbinding met hun klanten via meerdere online platformen en interactie aangaan met je doelgroep wordt steeds belangrijker. Met een losstaande website alleen  is dat lastig en daarom kiezen steeds meer organisaties voor een cross-channel strategie. Dit houdt in dat er een mix aan kanalen ingezet wordt om de doelgroep te bereiken.

Vaak begint een online strategie bij het ontwikkelen van een website. Vanuit de website ontstaat een online ecosysteem, waar andere online toepassingen mee in verbinding staan.

  • Online vindbaarheid van een website is een speerpunt in de strategie. Door middel van search engine optimization (SEO) wordt dit proces continu geoptimaliseerd. Betaald bereik is een vaak gebruikt onderdeel binnen deze optimalisatie, wat search engine advertising (SEA) genoemd wordt. Zowel SEO als SEA zijn onderdeel van een groter proces, namelijk social media optimization (SMO). Al deze specialismen worden toegepast om leads en traffic naar de website te genereren.
  • Content creatie, optimalisatie en social media management worden vaak ingezet om gemakkelijk en snel in contact te komen met klanten. Interactie is hierin een belangrijke pijler; via social media gaan bedrijven de conversatie aan met hun doelgroep.
  • Email-marketing wordt veelal ingezet om klanten te voorzien van informatie waarvan zij op de hoogte gehouden willen worden. Het is een persoonlijke manier van het aanbieden van uw diensten, wat vaak leidt tot hoge én relevante respons. Via email-marketing vinden klanten vaak hun weg terug naar uw website.
  • Customer relationship management (CRM) is zowel een business-strategie als een technologie die in organisaties vaak ingezet wordt om klantcontacten te optimaliseren. Kennis van uw klanten wordt opgebouwd en beheerd, waarmee vervolgens uw organisatiedoelen vertaald kunnen worden naar concrete klantdoelen.
  • Het gebruik van mobiel internet neemt snel toe, waardoor mobiele applicaties ingezet worden als verlengstuk van een website. Zowel op mobiele telefoons als op tablets kunnen deze apps gedownload worden. Met de ontwikkeling van een mobiele applicatie wordt uw doelgroep snel bereikt en kunt u klantrelaties versterken en uitbreiden.
WBSITE_MULTIWEBSITE SCHEMA[2]

INDICIA & cross channel

Het inzetten van een cross-channel strategie zorgt ervoor dat klanten op meerdere manieren bij uw organisatie terecht komen. Elk online kanaal heeft bepaalde karakteristieken en deze toepassingen tezamen zorgen voor een perfecte mix van middelen.

Uw online succes wordt gerealiseerd door een team van professionals binnen INDICIA die werkzaam zijn op het gebied van techniek en creativiteit. De verscheidenheid aan vakkennis resulteert in een uitgebreid pakket aan diensten. Wilt u een website? Een mobiele applicatie? Een combinatie van online toepassingen of een compleet online ecosysteem? Wat uw online wens ook is, bij INDICIA bent u aan het juiste adres.

Onderstaande afbeelding geeft het online ecosysteem weer waarin diverse kanalen met elkaar in verbinding staan.

Bent u geïnteresseerd of heeft u een vraag over campagnes en conversie?