• Hellocars profiteert al van de resultaten van e-mail marketing. Door op maat gemaakte marketing automation campagnes is Indicia in staat een constante stroom van hoogwaardige leads te leveren. Daarnaast zorgt de e-mail marketing ervoor dat in iedere fase van de klantreis de klant wordt bedient. Lees meer over hoe onze expertise Hellocars heeft geholpen.

Hellocars profiteert al van de resultaten van e-mail marketing.

Door op maat gemaakte marketing automation campagnes is Indicia in staat een constante stroom van hoogwaardige leads te leveren. Daarnaast zorgt de e-mail marketing ervoor dat in iedere fase van de klantreis de klant wordt bedient. Lees meer over hoe onze expertise Hellocars heeft geholpen.

5 voordelen van e-mail marketing

Het is een onafhankelijk en populair medium

Zoals Christ Coolen  zegt: “Platformen komen en gaan. En algoritmes worden continu aangepast.” , dit is zeker waar en het gebruik van e-mail voorkomt dan ook platform afhankelijkheid. Toen in het najaar van 2021 de platformen van Meta offline waren, lagen ook de directe communicatie mogelijkheden van veel ondernemers stil. Dit is niet het geval van dit 50 jaar oude medium. Daarnaast heet e-mail sinds de oprichting nooit aan populariteit verloren. E-mail blijft een veelgebruikt medium 67% van de Nederlanders gebruikt e-mail voor de ontvangst van aanbiedingen en exclusieve deals. Daarnaast ervaart een jonge doelgroep het gebruik van e-mail als prettig dit maakt het middel toegankelijk voor iedere doelgroep.

Met minder kosten, meer uit je marketingbudget halen.

Zoals in de eerste paragraaf besproken is een goed gevulde contactlijst veel waard. Je kunt jouw doelgroep bereiken via een medium wat je zelf bezit. Bovendien is emailmarketing een relatief goedkope marketingvorm om deze reden. Want dit zorgt ervoor dat wanneer de lijst groeit, de advertentie kosten voor niet toenemen. Maar het betekent ook dat het niet gebruiken van je contactlijst een gemiste kans is voor jouw onderneming. Sterker nog, door e-mailsoftware te gebruiken zijn campagnes laagdrempelig te maken voor iedere onderneming.

Het gebruik van software om het versturen en bijhouden van jouw e-mails te automatiseren wordt ook wel marketing automation genoemd. Met marketing automation heb jij zelf minder omkijken naar jouw e-mails doordat de software het werk voor jou doet. Verder is het ook mogelijk om je e-mail marketing uit te besteden zodat je zelf geen tijd en aandacht hoeft te besteden aan het schrijven en bijhouden van e-mails. Levert jouw contactenlijst nog geen resultaat op?

E-mail marketing is persoonlijk

Door de directe communicatie van e-mail, is het een doelgerichte vorm van interactie. Daarnaast is het mogelijk door het gebruik van segmentatie in ontvangers de toon en informatie toe te spelen op de ontvanger. Door te segmenteren en op de juiste manier je doelgroep aan te spreken verhoog je het effect van jouw marketing. Kortom emailmarketing stelt jou als ondernemer in staat om in te spelen op de behoeftes van je doelgroep. Dit maakt het de perfecte manier om meer gerichte klantenbinding te creëren in je doelgroep.

Hoe zorg je ervoor dat de e-mails van jouw bedrijf er met kop en schouders bovenuit steken? Wij testen en verfijnen e-mails en marketing automation continu. Zo maken we van jouw klantenbase een fanbase. Wil jij een keer sparren over de e-mail marketing voor jouw bedrijf?

Inzicht in de effecten van elke mail die je stuurt

Jij weet of je content aansluit bij de interesses van jouw doelgroep want het succes van jouw mail is eenvoudig bij te houden. Waar let je op bij het bijhouden van het succes van je e-mail marketing? De open rate (hoeveel % opent de mail), de click rate (hoeveel % drukt op een link in de mail) en het aantal abonnees. Dat zijn X , Y en Z. Is conversie op jouw site een belangrijk onderdeel van jouw business model? Dan is investeren in marketing automation slim. Dan heb je namelijk ook inzichten in klantgedrag en anticipeer je geautomatiseerd op deze gedragingen. Dit zorgt ervoor dat de effecten van e-mail marketing inzichtelijk zijn en komen waar zij nodig zijn.

Wanneer je goede software gebruikt voor je e-mail marketing worden veel metrics bijgehouden waarmee je de performance van je e-mailmarketing kunt meten. Zo wordt er bijvoorbeeld gemeten door wie je e-mails geopend worden, hoe vaak er op links in je e-mail wordt geklikt. Daarnaast kan de interactie van verkeer wat ontstaat uit de mailcampagnes, met de website goed worden bijgehouden. Doordat al deze gegevens bijgehouden worden kan je de performance van je e-mail marketing evalueren en daar waar nodig is verbeteringen toepassen.

Je lezers zijn geïnteresseerd en ze zijn eigen baas

Met e-mail marketing benader je alleen mensen die zelf interesse hebben getoond in je producten of diensten én zelf hebben gekozen om e-mails te ontvangen. Dit betekent dat de lezers van je e-mail graag meer van je willen horen en openstaan voor wat je te bieden hebt. Dat maakt ze een betrokken doelgroep. Bij e-mail marketing zijn de lezers zelf de baas. Ze hebben controle over het openen van de e-mail, het klikken op linkjes en het in- en uitschrijven van een mailinglist. Door deze controle bij deze lezer, is de groep die interactie heeft met het bericht geïnteresseerd in wat jouw onderneming te bieden heeft.

 

Waarom jij e-mail marketing moet inzetten

E-mail marketing is dus de way to go om laagdrempelig in te spelen op de behoeften van je doelgroep en geen waarde te verliezen uit je contactlijst. Een kanaal als e-mail mag dus niet missen in je marketingstrategie. Doordat e-mail marketing breed toepasbaar is, op maat gemaakt kan worden en de basis voor marketingautomatie is het een erg effectief en krachtig medium.

Bij Indicia helpen we om jouw klantenbase om te zetten tot een fanbase door middel van e-mail marketing. Wil je een keer samen sparren over hoe e-mail marketing de relatie met jouw klanten kan verbeteren?

Start met het verbeteren van jouw klantrelaties