Onze workshops

Wij maken van Wiskunde Chocola

Workshops 3D-ontwerpen & 3D-printen

Stimuleren van innovatie door aandacht voor de nieuwste technieken, wiskunde, animatie en allerlei andere online solutions. Samen met het Genicap Institute, de universiteit van Antwerpen, Midpoint Brabant en de Provincie Noord-Brabant organiseren we verschillende soorten workshops. Afgelopen periode waren er workshops 3-D printen voor middelbare scholieren waarbij gewerkt werd met het door Indicia-ontwikkelde 3-D ontwerpprogramma Simple 3D.

Avans AXM-Projectweek

De door professor Johan Gielis ontwikkelde Superformule, die het mogelijk maakt complexe vormen efficiënt en eenvoudig in data om te zetten, vormt dit jaar de basis voor de Avans AMX-projectweek. Studenten van verschillende Avans-opleidingen zoals Forensische Laboratoriumonderzoek, Bedrijfskunde, Rechten, Ondernemerschap & Retailmanagement en Werktuigbouwkunde werken binnen de AXM-projectweek business modellen uit die door de Superformule mogelijk gemaakt worden.

Fontys workshop Google Design Sprint Methode

Van vraagstuk naar getest prototype in 5 dagen? Google Ventures ontwierp hiervoor de Google Design Sprint Methode. Ellemieke Dekkers, lecturer Digital Business Concepts, deelde in zes sessies de know how en samen met een aantal Indicia-collega’s begeleidde ze een 5 tal groepjes die werkten aan uitdagingen waar onze klanten mee geconfronteerd worden. En het werkte. Een aantal studenten gaat zelfs het concreet uitgewerkte prototype presenteren aan onze klanten. Ook top, de workshop was voor iedereen hier toegankelijk.

Hellocars

Het nieuwe Content Hub Business Model voor de Automotive industry

Hellocars is een content hub en helpt startende ondernemers voor wie transport cruciaal is, met relevante, pakkende informatie in de vorm van bijvoorbeeld artikelen, animaties en infographics. Naast informatie maakt Hellocars ook de aanschaf van (maatwerk) bedrijfswagens heel eenvoudig. Inhaken op de pains en gains van de doelgroep is super belangrijk voor Hellocars. En dus werkten studenten customer journeys uit voor doelgroepen van Hellocars. Ze creëerden kwalitatieve content en ze berekenden de verwachte effecten van die content in termen van traffic en conversie.