Trouwe fanbase met e-mail en marketing automation

Een klantenbase vol met e-mailadressen, daar zit potentie in. Er valt eigenlijk zó veel uit te halen, dat het zonde is dat het medium onderschat is. Gebruik je namelijk de juiste combinatie van frequentie, content en relevantie, dan brengt e-mail en marketing automation je in contact met verre vrienden die weer graag bij je kopen en enthousiast over je vertellen.

Geef mond-tot-mondreclame een boost

Wat doen bestaande klanten die tevreden zijn over jouw bedrijf? Ze vertellen het door. Niets is zo effectief als mond-tot-mondreclame. Een trouwe fanbase bereik je niet door maandelijks een actie te mailen. Het gaat om een investering in jullie relatie, met mogelijkheden tot interactie en dialoog. Echter kun je met 1000+ vrienden ook niet ieder weekend afspreken. Bouw met e-mail en marketing automation een relatie op door ze te inspireren met interessante verhalen. Zo creëer je een klantrelatie die op meer is gebaseerd dan aanbiedingen.

Ons werk

Indicia maakt je business slimmer. Met digitale oplossingen voor marketing & sales, communicatie en bedrijfsvoering.

Sleep voor meer
“Indicia heeft ons begeleid bij het neerzetten van persona’s waardoor we gerichter en geautomatiseerd communiceren met verschillende doelgroepen”
Leonie van der Smeede, online marketeer FHI

Met kop en schouders er bovenuit steken

De inbox van jouw doelgroep zit vol met nieuwsbrieven, acties en updates. Hoe zorg je dat jouw bedrijf er met kop en schouders bovenuit steekt? Als blijkt dat die ene button, afbeelding of tekst leads genereert, dan trekken wij daar onze lering uit. Wij testen en verfijnen e-mails en marketing automation continu. Een nieuwe tekst, frequentie of insteek. Zo maken we van jouw klantenbase een fanbase.

Element van een strategie

Een e-mailcampagne met een aantrekkelijke actie is niet alleen interessant voor jouw bestaande klanten. Verspreid de actie ook op social media en bereik zo nieuwe doelgroepen. Verstuur je een mailflow om jouw doelgroep te inspireren, triggeren of aan te zetten tot actie, verleidt ze dan ook met interessante content. Zie e-mail en marketing automation dus niet als het enige middel, maar als element van een complete online strategie.

Zet jouw bedrijfsdoelen om in een online strategie en behaal resultaat.