Dé specialist van Nederland in koppelen van ketenpartners

Indicia staat voor verbinding. Verbinding tussen jouw ambities en technologische mogelijkheden. Maar ook tussen systemen en data, expertises en organisaties, winkeliers en leveranciers. En dat is precies wat we doen met FashionUnited. Ons Connectivity Center zorgt voor een hechte ketensamenwerking tussen retailers. Al sinds 2000.

FashionUnited is specialist in het koppelen van ketenpartners in de mode-, schoenen en sportbranche. Ons Connectivity Center vormt daarbij hét knooppunt voor al het dataverkeer. Zo kunnen leveranciers en retailers heel gemakkelijk informatie uitwisselen over bijvoorbeeld voorraden, prijzen, betalingen en productcodes. We doen dat onder andere voor De Bijenkorf, H&M, McGregor en Levi’s. Zo verbinden we meer dan 600 fashion bedrijven met in totaal meer dan 1200 vestigingen.

Effectieve samenwerking: iedereen dezelfde taal

Om hoge voorraden en nee-verkoop te voorkomen, is een goede samenwerking tussen retailer en leverancier essentieel. Het klassieke model – waarbij bestellingen telefonisch worden doorgegeven en orders handmatig worden gecontroleerd – is foutgevoelig en tijdrovend. Het Connectivity Center van FashionUnited biedt uitkomst.

FashionUnited maakt onder andere gebruik van de Electronic Data Interchange-technologie (EDI), waarbij berichten automatisch heen en weer worden gestuurd tussen retailer en leverancier. Het Connectivity Center vormt een tussenlaag zodat alle data dezelfde ‘taal’ spreekt. Daardoor ontstaat er nooit verwarring over productcodes, actuele voorraden en orders en facturen.  In het Connectivity Center mapt berichten; dit houdt in dat berichten van de verzender worden vertaald, zodat de ontvanger ze kan inlezen. Zo vertalen we bijvoorbeeld een EDIFACT bericht naar een CSV file.

De cijfers

>1.000
Fashion Brands
>1 mln
Berichten per dag
>15 jr
Marktleider in EDI
24-7
Altijd beschikbaar

Win-win door slim datamanagement

De retailer krijgt zijn artikelen geprijsd binnen, inclusief barcodes met EAN-nummers. Hij hoeft ze alleen nog maar uit te pakken en in de winkel te hangen. De leverancier ontvangt dagelijks een actueel verkoopoverzicht (automatisch gegenereerd), waardoor hij precies weet wat zich afspeelt op de winkelvloer. Doordat de retailer deze verbinding met nagenoeg al zijn leveranciers kan gebruiken ontstaat er inzicht dat voorheen voor hem een utopie leek. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de leverancier en daarmee het merk. Zij zien over alle retailers heen verkoopdata en daarmee trends uit de winkels terugkomen, en dit alles in realtime.

“Inzichten als nooit tevoren”
FashionUnited

Resultaten

  • Volledig geautomatiseerde processen
  • Betere en vlottere ketensamenwerking
  • Data-integratie; alle partners spreken dezelfde taal
  • Een bewezen oplossing; FashionUnited verwerkt ruim 30 miljoen berichten per jaar, al sinds 2000

Vind je deze case interessant? Vraag een vrijblijvende sessie aan om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen!

Relevante cases

Vanuit datamanagement en connectivity doen we nog veel meer. Bekijk onderstaande cases.