App die duurzame inzetbaarheid verbeterd van duizenden werknemers

Duurzame inzetbaarheid is hot en happening, maar qua uitvoering ook een uitdaging voor het bedrijfsleven. Alhoewel er via CAO’s budget voor vrijgemaakt is, blijven concrete acties voor verdere ontwikkeling en verbetering van gezondheid vaak uit. Een van de diensten die AWVN daarom aan haar leden aanbiedt, is het vereenvoudigd implementeren van duurzaam inzetbaarheidsbeleid via de app TipTrack. Als partner van Iselect mocht Indicia bijdragen aan deze app: samen met Iselect ontwikkelden we de productcatalogus, de webshop en het budgetsysteem binnen deze app. Medewerkers van bij AWVN aangesloten bedrijven, zoals bijvoorbeeld KLM, shoppen inmiddels via de app. Zo ontlast AWVN haar leden bij het bevorderen van de vitaliteit en ontwikkeling van personeel. En dankzij onze connectivity-oplossingen is de financiële synchronisatie met de administratieve systemen van werkgevers geheel geautomatiseerd.

Toegang tot vele diensten van verschillende aanbieders en toch automatische verrekening in budgetten van werkgevers

Een shop gekoppeld aan het aanbod van honderden dienstverleners

De variëteit in bij AWVN aangesloten bedrijven is groot en er werken zeer uiteenlopende typen medewerkers. Zo ook zijn er grote verschillen in de behoeften van medewerkers, professionals en vakmannen om zichzelf te ontwikkelen en fit te blijven. Daar waar de een behoefte heeft aan opleiding, heeft de ander behoefte aan fysiotherapie of handvaten om met stresssituaties om te gaan. Het aantal aanbieders van producten en diensten moet daarom zeer groot zijn, om aan de behoefte van alle bij AWVN aangesloten bedrijven te voldoen. Iselect, met haar expertise in de wereld van sociale partners, arbeidsverhoudingen en HR, adviseerde over het combineren van een intelligente catalogus met een webshop en budgetsysteem om cao-regelingen correct uit te kunnen voeren. Deze kennis en ervaring vormde de basis om te komen tot de TipTrack-productcatalogus. Een medewerker kan in de app direct aan de slag met zijn ontwikkeling en gezondheid. Ook leiden tips en adviezen in TipTrack tot passende diensten. Met een persoonlijk budget kan een dienst direct worden aangeschaft.

De bestaande oplossingen van Iselect en Indicia voor bijvoorbeeld Uitgeverijbedrijf en TLN zijn gebruikt voor TipTrack:

  • Het koppelen van de app met een zeer divers scala aan systemen en productcatalogi
  • Het beheren van budgetten
  • Het waarborgen van veiligheid & privacy

De cijfers

>100K
Werknemers van leden
>25M
aan DI budgetten
>15K
Beschikbare producten
>1.000
Aanbieders

Als privacy & veiligheid extreem belangrijk zijn

Beveiliging van gegevens & privacy zijn extreem belangrijk zodra werkgevers persoonlijk budget ontsluiten om de vitaliteit van medewerkers te bevorderen. Wetgeving vereist dat medewerkers diensten kunnen kopen, zonder dat een werkgever kennis heeft van de aard van de aangeschafte dienst. Om die veiligheid en privacy te garanderen, maakte Indicia en Iselect gebruik van Okta. Okta is een technische oplossing die, doordat het werkt met multi-factor audentification (MFA), een zeer hoge veiligheid garandeert. Doordat Indicia Okta-certificeringen behaald heeft, kennen we alle ins en outs van het pakket en waren we snel in staat dit pakket in te zetten.

“Zo'n groot en complex project in zo'n korte tijd. Chapeau!”
Steven Hubeek, product owner,
Tiptrack

Highlights

  • Ontwikkeling van een intelligente catalogus met een webshop en budgetsysteem: cao-regelingen direct uitvoerbaar
  • Koppeling van de app met breed scala aan systemen en productcatalogi zorgt voor automatische verrekening in budgetten van werkgever
  • Zeer hoge veiligheid en privacy van werknemers door gebruikmaking van Okta

Vind je deze case interessant? Vraag een vrijblijvende sessie aan om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen!

Relevante cases

Naast duurzame inzetbaarheid maakten we ook andere oplossingen op het gebied van keuzebudgetten en bouwden we de zeer uitgebreide website van AWVN.