Zó ontwikkel je de best converterende website in verzekeringsland.

Wij maakten de website voor jongerenverzekering ZEKUR. Met de hoogste conversie in verzekeringsland.

Bij Indicia verbinden we ambities met de mooiste technologische innovaties. We zoeken daarbij altijd naar maximale impact en het beste resultaat. Voor jongerenverzekering ZEKUR, een label van Univé, is die impact gigantisch. Wij ontwikkelden de website van ZEKUR en zorgen er al sinds 2007 voor dat hij voldoet aan de nieuwste technologische mogelijkheden. Met resultaat: van alle websitebezoekers sluit maar liefst tien procent uiteindelijk een verzekering af bij ZEKUR. Dat percentage ligt bij geen enkele andere verzekeringswebsite zo hoog.

Denken vanuit de gebruiker

Het jongerenlabel ZEKUR begon negen jaar geleden als experiment. En als partner van het eerste uur hebben wij het label zien uitgroeien tot volwaardige verzekeringspartij met meer dan 200.000 verzekerden. Bij het ontwikkelen van de website hebben wij ingezoomd op de doelgroep van ZEKUR. Wat vinden jongeren belangrijk bij het afsluiten van een verzekering? Hoe motiveren wij hen om iets te doen dat zij echt zien als een moetje?

We hebben het concept van ZEKUR – waarbij verzekeringen heel overzichtelijk in bundels worden aangeboden – helemaal doorgetrokken op de website. Het platform is zo ingericht dat het kiezen en afsluiten van een verzekering zo min mogelijk tijd kost. Want jongeren hebben tenslotte altijd wel iets beter te doen. Binnen een paar klikken stellen ze hun eigen bundel samen, tegen een scherpe prijs. De premie die ze gaan betalen, is direct zichtbaar. Ze worden niet ‘lastiggevallen’ met ellenlange vragenlijsten en ze hoeven geen informatie in te vullen die eigenlijk niet relevant is. Het proces verloopt to the point en snel.

Kijken, kiezen, kopen

Daarnaast implementeerden we samen met ZEKUR de unieke ‘kijken, kiezen, kopen’-strategie. Dit houdt in dat een kijker, kiezer of koper andere content ziet op de website. De inhoud is dus helemaal afgestemd op de bezoeker, en op waar hij zich bevindt in het aankoopproces. Daarnaast bestaat de optie om het aankoopproces tijdelijk af te breken en op een later moment weer met de bewaarde gegevens verder te gaan.

INDICIA case Zekur

Resultaten

  • Een website met 10% conversie
  • Helemaal afgestemd op de wensen en behoeften van jongeren
  • Hoge ranking in Google
  • Met een stabiele en ingenieuze backoffice, inclusief koppeling naar verzekeraars

Benieuwd hoe de best converterende website in verzekeringsland eruitziet? Bekijk hier de website van ZEKUR en ervaar zelf het gebruiksgemak.

Wil jij ook zo’n goed converterende website?