Een compleet huis als 3D virtuele etalage

Op het moment dat Kwantum besluit zichzelf opnieuw in de markt te zetten, kiezen ze voor een opvallende, frisse en unieke aanpak. Ga niet voor een traditionele campagne, adviseert creatief bureau Canday. Huur gewoon een echt huis om Kwantum-producten te showen in een levensechte setting. Indicia zorgde voor de virtuele 3D-ervaring. Die ken je ook van Google Streetview. Zo ervaar je als bezoeker echt hoe het is om door Kwantum-spullen omringd te worden.

Een huis met daarin een jong stel dat tegen allerlei herkenbare keuzemomenten aanloopt, vormt het decor voor een ware online experience. Foto’s en filmpjes laten je kennismaken met de bewoners Frank en Esther. Je kunt klikken op allerlei woonartikelen in het huis, zoals gordijnen, laminaat, lampen, stoelen, fotolijstjes, kussens en behang. Je krijg direct de prijs te zien en met één klik zit het product in je winkelmandje van de Kwantum webshop.

Extra dimensie: Zelf streetview-techniek bouwen

Wat begon als een ludiek idee, is door Indicia omgezet naar een concreet en uitvoerbaar concept. In plaats van het oorspronkelijke plan om (2D) foto’s te plaatsen van het interieur, hebben we met onze streetview-oplossing een geweldige 3D-interactieve beleving neergezet. Daarmee hebben we in de uitvoering letterlijk een dimensie toegevoegd. We schreven de software om 2D-fotografie om te zetten naar een 3D-beleving met interactieve, klikbare elementen. Het was een geweldige uitdaging om de steetview-techniek zelf te bouwen, omdat deze techniek niet open-source is. Filmpjes en blokjes tekst met extra informatie zijn op een gebruiksvriendelijke manier geïntegreerd, door ze aan iconen te koppelen die door het hele huis verspreid zijn. En we hebben er natuurlijk voor gezorgd dat shoppen in het Kwantum-huis via smartphones en tablets soepel loopt. Want daar shoppen de meeste mensen tegenwoordig.

1

Highlights:

  • Software ontwikkeld vergelijkbaar met Google streetview
  • Concept concreet gemaakt: van 2D naar 3D winkelbeleving
  • Koppeling met de webshop en naar emailmarketingsysteem Clang
  • Volledig mobiel ondersteund
  • Het Kwantum-huis was de kickstarter van de commerciële campagne “Daar word je beter van”.

Zelf ervaren hoe het is om door het huis van Frank en Esther te lopen? Bekijk de campagne. Op zoek naar een partner die meedenkt om jouw idee naar een werkbaar concept te vertalen?