Digitale transitie maakt Coppens Rekreatie nu ook een online begrip in de leisure-retailmarkt

Coppens Rekreatie is al ruim vijftig jaar dé specialist in vakantiebenodigdheden. Gestart als camper- en caravanspecialist en uitgebreid naar outdoor- en kampeerbenodigdheden, skikleding en -accessoires. Het bedrijf heeft een prachtige showroom, loyale klanten en deskundig personeel. Aan Indicia de eer om deze ijzersterke reputatie ook online over te brengen.

Het was voor Coppens Rekreatie een uitdaging om alle online-systemen aan elkaar te verbinden en actueel te houden. Het bedrijf werkte met verschillende marketing- en IT-partners die vaak niet dezelfde digitale taal spraken. Indicia hielp Coppens om al deze online-activiteiten onder één dak te brengen.

Online omni-channel strategie
Om Coppens Rekreatie online net zo succesvol te maken als offline, zorgde Indicia voor een allesomvattende digitale strategie. Door deze totaalaanpak stegen de verkopen via de Coppens Rekreatie webshop, verbeterde de online zichtbaarheid en gaat Coppens Rekreatie besparen op marketing en ICT-uitgaven. Hoe hebben we dat aangepakt?

Een top webshop
We hebben de vier webshops van Coppens Rekreatie samengebracht en vernieuwd tot één moderne top webshop. De winkel kreeg een splinternieuw design van onze Indicia Studio. We optimaliseerden de website voor gebruik op mobiele telefoons. En door cross-selling mogelijk te maken, stegen de verkopen. Bovendien is de webshop nu beter toegankelijk voor Duitse klanten. Schön!

De reis van de klant
Een mooie webshop is een begin, maar mensen moeten je natuurlijk wel weten te vinden. Om de klanten van Coppens Rekreatie op het goede spoor te zetten, bracht Indicia de klantreis in kaart en hielpen we Coppens Rekreatie om het verkoopproces hierop aan te passen.

Coppens Rekreatie is nu goed zichtbaar in Google door effectieve advertenties (SEA) en zoekmachineoptimalisatie (SEO). Social media campagnes brengen mensen in aanraking met de webshop. En het actuele assortiment van Coppens Rekreatie wordt voortaan automatisch gepresenteerd in belangrijke verkoopkanalen als Google Shopping, Facebook Ads en Bol.com.

ICT-platform geeft overzicht en neemt werk uit handen
Om al die online activiteiten naadloos op elkaar af te stemmen, bouwde Indicia een platform op maat. Binnen dit platform zijn verschillende systemen zoals CRM en ERP met elkaar verbonden. Vanuit het platform coördineert Indicia de diverse werkzaamheden en dragen we zorg voor het projectmanagement met betrokken partijen. Het aantal administratieve handelingen is door onze platform-aanpak drastisch terugdrongen. Een win-win-win voor Coppens Rekreatie: minder fouten, minder kosten en minder zorgen.

Nu gaat het online spel echt beginnen
Een site, online strategie en content vergen een continu anticiperen op klantwensen en veranderingen in de leisure-retailmarkt. Om de verdere groei van Coppens Rekreatie te realiseren hebben we daarom een dedicated team ingericht. Wekelijks zitten we samen met onze developers, growth hackers, SEO-specialisten, SEA-experts en online marketeers. We analyseren Coppens online performance en spelen hierop in door het creëren van nieuwe campagnes en content. Samen met developers in het team optimaliseren we Coppens’ IT-omgeving en site zonder tussenkomst van derden. Dat houdt de vaart erin en vermindert afstemmingsproblemen. Zo kan alle energie gaan naar ons gezamenlijke doel: meer verkopen realiseren in de webshop van Coppens Rekreatie.

Highlights:

  • Betere online zichtbaarheid
  • Meer online leads gegenereerd
  • Succesvolle omnichannel marketing strategie
  • Kostenbesparing door automatisering
  • Mobile first webshop
  • Dedicated team anticipeert continu op signalen van klanten met online marketingactiviteiten en optimalisatie van site en IT-systemen

Wil jij jouw online aanwezigheid ook perfectioneren? Neem vrijblijvend contact met ons op.