Cross channel marketing

De tijd van enkel een boodschap verzenden is voorbij. Organisaties staan voortdurend in verbinding met hun klanten via meerdere online platformen en interactie aangaan met je doelgroep wordt steeds belangrijker. Met een losstaande website alleen  is dat lastig en daarom kiezen steeds meer organisaties voor cross-channel marketing. Dit houdt in dat er een mix aan kanalen ingezet wordt om de doelgroep te bereiken. Vaak begint een online strategie bij het ontwikkelen van een website. Vanuit de website ontstaat een online ecosysteem, waar andere online toepassingen mee in verbinding staan.

  • Online vindbaarheid van een website is een speerpunt in de strategie. Door middel van search engine optimization (SEO) wordt dit proces continu geoptimaliseerd. Betaald bereik is een vaak gebruikt onderdeel binnen deze optimalisatie, wat search engine advertising (SEA) genoemd wordt. Zowel SEO als SEA zijn onderdeel van een groter proces, namelijk social media optimization (SMO). Al deze specialismen worden toegepast om leads en traffic naar de website te genereren.
  • Content creatie, optimalisatie en social media management worden vaak ingezet om gemakkelijk en snel in contact te komen met klanten. Interactie is hierin een belangrijke pijler; via social media gaan bedrijven de conversatie aan met hun doelgroep.
  • Email-marketing wordt veelal ingezet om klanten te voorzien van informatie waarvan zij op de hoogte gehouden willen worden. Het is een persoonlijke manier van het aanbieden van uw diensten, wat vaak leidt tot hoge én relevante respons. Via email-marketing vinden klanten vaak hun weg terug naar uw website.
  • Customer relationship management (CRM) is zowel een business-strategie als een technologie die in organisaties vaak ingezet wordt om klantcontacten te optimaliseren. Kennis van uw klanten wordt opgebouwd en beheerd, waarmee vervolgens uw organisatiedoelen vertaald kunnen worden naar concrete klantdoelen.
  • Het gebruik van mobiel internet neemt snel toe, waardoor mobiele applicaties ingezet worden als verlengstuk van een website. Zowel op mobiele telefoons als op tablets kunnen deze apps gedownload worden. Met de ontwikkeling van een mobiele applicatie wordt uw doelgroep snel bereikt en kunt u klantrelaties versterken en uitbreiden.

Meer weten over cross channel marketing en wat Indicia hierin voor u kan betekenen? 

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
INDICIA CROSS CHANNEL